Friday, March 17, 2017

10 Fakta Perilaku & Kebiasaan Berinternet Orang Indonesia


1. salah satu daripada tiga penduduk bandar di Indonesia untuk mencapai internet bulan lepas.

2. internet penembusan pada segmen penduduk yang berumur 15-29 tahun daripada kebanyakan umur Segmen-segmen lain dengan peratusan sebanyak 64 peratus. Diikuti umur 20 – 24 tahun berjumlah 42 peratus. Seterusnya umur 25-29 tahun sebanyak 28 peratus, umur kemudian 30-34 tahun berjumlah 16 peratus, umur 40-44 tahun berjumlah 12 peratus, dan usia 45-50 tahun sebanyak 5 peratus.
 

3. internet pengguna bukan sahaja di bandar-bandar besar, tetapi juga di bandar-bandar kecil.
 

4. internet kafe (CAFE) biasanya digunakan untuk mengakses internet, 83 peratus pengguna talian menggunakan kiosk Internet bulan lepas. Diikuti oleh akses dari telefon bimbit, PDA, dan lain-lain peranti mudah alih berjumlah 22 peratus, daripada 19 peratus, daripada 17 peratus dan 16 peratus rumah.
 

5. enam daripada 10 pengguna internet melawat sosial rangkaian laman (rangkaian sosial) setiap bulan.
 

6. sebanyak 28 peratus daripada masyarakat bandar untuk mengakses internet pada bulan lalu.
 

7. tinggi penggunaan internet bukan sahaja dikuasai oleh Jakarta, tetapi diagihkan juga sama rata di banyak bandar-bandar lain.
 

8. aktiviti-aktiviti internet yang paling sering digunakan bukan untuk membuka atau Transact berita dalam talian, tetapi sebaliknya untuk Buka e-mel berasaskan web yang berjumlah 59 peratus 58 peratus, im, laman rangkaian sosial yang terbuka sehingga 58 peratus, 56 peratus daripada enjin carian, membaca berita dalam talian 47 peratus. Selepas itu, untuk tujuan lain. Untuk membuka internet perbankan adalah hanya 5 peratus. Untuk transaksi dalam talian? Masukkan jujukan yang lepas, hanya 3 peratus.
 

9. Yahoo! e-mel berasaskan web Perkhidmatan adalah yang paling berpengaruh, manakala Google adalah dominan untuk enjin carian.
 

10. laman rangkaian sosial masih menguasai. Sebanyak 58 peratus mencapai laman rangkaian sosial.

No comments:

Post a Comment