Thursday, March 16, 2017

5 Faktor yang Menentukan Kecepatan Internet

Image result for kecepatan internet
Ia masih berkisar kepada sambungan internet, faktor-faktor yang menentukan kelajuan internet. Kerana jumlah soalan masih timbul tentang sambungan internet, tajuk ini sengaja saya hadir kepadanya internet yang agak biasa pengguna dengan masalah internet, kami masuk langsung faktor-faktor yang menentukan kelajuan Internet sedikit sambungan internet anda kita menjadi tidak lancar dan tidak terlalu lambat.
1. ISP (Internet Service Provider)
ISP anda (pembekal khidmat Internet) atau pembekal layananan internet seperti siapa yang nak, Indosat dll, ISP ini biasanya menjadi rujukan pertama apabila terdapat masalah dengan sambungan internet, tetapi biasanya Jika ISP yang berada dalam kesusahan akan ada pemberitahuan kepada orang ramai tentang masalah itu, untuk menyelesaikan ia Sila hubungi ISP anda untuk mendapatkan jawapan dengan serta-merta.
2. rangkaian buruk
Masalah ini berlaku untuk sambungan internet kabel atau jenis sambungan satelite, masalah ini adalah lebih baik hubungi ISP yang berkenaan. disebabkan oleh kawasan atau wilayah dan cuaca adalah sambungan yang berpengaruh terutamanya jenis satelit
3. terlalu banyak pengguna/pengguna
Kepadatan pengguna akan menyebabkan sambungan internet lemotnya meningkat, oleh itu para pengguna tidak boleh melebihi kuota bandwidth yang digunakan, sekurang-kurangnya satu pengguna mendapatkan nisbah 10 Kbps kepada pengguna jenis melayari
4. Virus
Virus, spyware, malware dan rakan-rakan yang lain akan menjadi sangat annoying sambungan internet, untuk penyelesaian kami antivirus sentiasa dikemaskini supaya sentiasa bangun dari virus dan kawan-kawannya.
5. SABAR...
Tidak beberapa masalah timbul disebabkan oleh kekurangan kesabaran dalam menunggu proses, masih dalam proses 2 saat tetapi merasakan 15 minit kerana pesakit kurang padat sedikit, ini satu penyelesaian yang saya kembali kepada diri mereka, sentiasa ingat segala-galanya mengambil masa tidak terkecuali sambungan Internet.

No comments:

Post a Comment